Lliurament dels XXI Premis eduCAC

El dia 29 de maig, a les 10.15 h, tothom convocat a la plaça del Pallol de Girona.

Situada en ple Barri Vell, poc s’imaginava la ciutat de les flors que durant unes hores es veuria ocupada per nens, nenes, joves, mestres i professors d’arreu de Catalunya, a més dels turistes habituals.

L’objectiu? Omplir el Teatre Municipal per lliurar els XXI Premis eduCAC. 

I així ha estat. Amb l’il·lusionista Pere Rafart com a mestre de cerimònies i la consellera Laura Pinyol, presidenta del jurat dels XXI Premis eduCAC, donant a conèixer el veredicte, s’han entregat els quinze premis de les tres categories. Si voleu recuperar l'acte sencer, us del deixem aquí enllaçat.  I aquí sota, el resum d'un minut :) 

 

 

Més enllà de la celebració i l’enrenou de l’acte de lliurament, ha estat fantàstic i enriquidor conèixer tantes experiències d’educació mediàtica de tot el territori, tant les guanyadores com les que no ho han estat. Us volem agrair a tots la participació i animar-vos a seguir amb tots els projectes que ens heu explicat.

Com deia la consellera Pinyol, els vostres treballs ens permeten saber què inquieta a nens i nenes, què els agrada fer, i quin futur dibuixen. Com viuen i entenen els mitjans, i quin ús en fan. I ens permeten fer-nos un mapa de l’estat de l’educació mediàtica als centres educatius de Catalunya.

Contes audiovisuals i ràdio, molta ràdio a infantil i primària, però també experiències d’ús de les noves tecnologies lligades amb el món audiovisual i cinematogràfiques per explicar realitats fantàstiques: quan una càmera entra a l’aula la perspectiva canvia!

A secundària hem vist com la ficció s’utilitza per explicar realitats properes amb rerefons social, entrenant la pràctica del llenguatge audiovisual i al mateix temps l’esperit crític. I com l’anàlisi crítica de l’audiovisual ens permet reflexionar sobre els estereotips de la imatge de la dona a l’audiovisual. I, clar, ràdio també a la secundària, amb un salt de temàtica i de domini del llenguatge i els estris, i també del format (el pòdcast s’imposa!).

Les hores de vol vitals de l’alumnat de secundària postobligatòria permeten introduir reflexions més profundes sobre l’entorn digital directe, com per exemple, les implicacions de l’ús de la intel·ligència artificial, i la dificultat d’utilitzar-la de forma que ens generi el resultat esperat. Utilitzar XatGPT acuradament no és tan fàcil com sembla!

La salut mental dels joves també està present en aquesta convocatòria, a través de l’anàlisi de l’afectació que produeix amb els joves l’ús intensiu de les xarxes socials (i la creació de materials educatius de conscienciació), i també mitjançant la creació d’un videomapping per visibilitzar-ne la importància de tenir-ne cura.

En els treballs de recerca de batxillerat l’alumnat hi posa cor i cap durant molts mesos per tal de dur a terme projectes que sovint sorprenen, per la seva complexitat i bona factura, sigui en formats documentals, cinematogràfics o expositius.

Els podreu consultar tots a la secció web dels Premis eduCAC

Com cada any, ha estat un plaer.

Gràcies a tothom per participar, esperem veure l’evolució dels vostres projectes l’any vinent.

Gràcies al jurat per la seva bona feina.

Gràcies a l'equip humà del Consell de l'Audiovisual de Catalunya per fer possible l'acte de lliurament. 

I tothom atent, que aviat convoquem la 22a! 

collage d'imatges dels premis eduCAC