Si no veus esport femení, t'estàs perdent la meitat de l'espectacle

El Consell de l’Audiovisual de Catalunya, la Secretaria General de l’Esport i de l’Activitat Física, l’Institut Català de les Dones i la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals impulsen la campanya  #ThoEstasPerdent. Aquest lema, al qual s’han sumat fins al moment 86 mitjans de comunicació, respon a la idea que “si no veus esport femení, t’estàs perdent la meitat de l’espectacle”. 

Els mitjans de comunicació tenen un paper fonamental en la construcció de l’imaginari col·lectiu i, per tant, tenen també la responsabilitat de contribuir a una societat igualitària.  Els mitjans adherits es comprometen a aplicar la perspectiva de gènere a la cobertura mediàtica de l’esport femení. 

Si voleu  treballar la perspectiva de gènere a l’aula, el programa eduCAC us proposa materials que us hi poden ajudar: Qui ens parla?, El sistema sexe-gènere a les pantalles, Anuncis no sexistes i l’Itinerari Perspectiva de gènere. El compromís que han signat els mitjans i l’anunci de la campanya #ThoEstasPerdent també us poden servir per encetar el debat dins del vostre grup-classe.