A qui em crec? Propostes didàctiques per n@vegar per l’entorn comunicatiu

La situació d’epidèmia ens ha donat més arguments que mai per treballar la selecció i valoració de les fonts d’informació digital. Tres de cada quatre joves catalans s’informen a través de les xarxes i el que els arriba té molta influència perquè, sovint, prové de persones de confiança i apel·la a qüestions íntimes, com la por a la malaltia o la seguretat personal. Cada cop és més difícil destriar la informació de l'opinió o, senzillament, de la mentida.

Si acostumem a dir que la desinformació debilita la democràcia, la desinformació en l’àmbit de la salut pot arribar a ser letal. A les unitats didàctiques dedicades a la informació trobareu recursos perquè els nois i les noies, cada vegada que rebin alguna notícia en el seu mòbil, s’aturin i pensin qui ho envia i per què i, finalment, decideixin si s’ho creuen i si ho comparteixen. Aquest és un procés que posarem en pràctica a l’escola d’estiu en línia del Col·legi de Llicenciats on el programa eduCAC oferirà el curs A qui em crec? Propostes didàctiques per n@vegar per l’entorn comunicatiu