
Unitats didàctiques de l'eduCAC
-
01. De què parlem?
Com s'escull què és i què no és notícia? Els temes que ens presenten els mitjans poden marcar les nostres preocupacions i influenciar-nos sobre què parlem.
-
02. L'espectacle dels fets
El sensacionalisme i l'espectacularització de la informació estan cada vegada més a l'ordre del dia. Reaccionem només a base d'impactes?
-
03. A qui em crec?
En un món de sobreinformació i uns mitjans que lluiten per captar la nostra atenció, hem d'aprendre a discernir entre les notícies rigoroses, els rumors, les mitges veritats...
-
04. Periodisme ciutadà
Els dispositius tecnològics amb què convivim ens permeten interactuar amb els mitjans i generar els nostres propis continguts. Aprenem a aprofitar aquesta oportunitat!
-
05. Quin xou!
Entretenir-nos mirant què els hi passa als altres a través de les pantalles s'ha convertit en un hàbit més, però... què hi ha de realitat en el realities?
-
06. Personatges
Els personatges de ficció sempre han generat un efecte de fascinació sobre les persones que els segueixen. Avui dia, youtubers i influencers també tenen aquest rol i són referent indispensable per als adolescents. Analitzem com ens influencien!
-
07. Jo sóc entreteniment
De receptors passius d'entreteniment hem passat a poder interactuar amb allò que veiem. I ara, fins i tot, disposem d'eines per crear i compartir el nostre propi contingut i convertir-nos en l'entreteniment dels altres. Quins continguts volem produir i per què?
-
08. Cinema, més que entreteniment
El cinema ens interpel·la, ens emociona. Aprenem a entendre com funciona el llenguatge cinematogràfic a partir de les sèries, i convertim-nos en espectadors crítics.
-
09. Això també és publicitat
Espots televisius, cartells publicitaris... Però també imatges filtrades a les xarxes socials o productes exhibits per influencers i youtubers. Prenem consciència de tots els canals a través dels quals la publicitat ens impregna.
-
10. Saben el què volem?
Les nostres cerques i accions a internet queden registrades i les marques tenen l'oportunitat de dirigir-se directament a nosaltres, el seu públic objectiu, segons els nostres gustos i interessos. Vivim totalment exposats?
-
11. El mòbil, jo i els altres
Vivim dins i fora de les pantalles i el mòbil és ja una extensió de nosaltres mateixos. Cal ser conscients que allò que projectem a les xarxes forma part també de nosaltres. Cuidem la nostra identitat digital i afrontem el ciberassetjament.
-
12. La meva finestra al mon
El mòbil ens acompanya sempre, l'utilitzem per comunicar-nos i socialitzar-nos, per veure el món i per projectar-nos públicament. Prenem consciència de les oportunitats i els riscos que aquesta eina ens brinda!
-
13. Què t'hi jugues?
Partim de l'experiència i l'expertesa de l'alumnat en els jocs i videojocs per reflexionar i prendre consciència del funcionament social i psicològic dels videojocs i els jocs d'atzar en línia.
Projectes de l'eduCAC
-
01. Fem periodisme
Siguem periodistes per uns dies! En aquest projecte explorarem la professió amb profunditat, realitzant una notícia, un canal de notícies a YouTube, un reportatge o un documenta, segons el nivell de la classe. Aprendrem tots els passos per generar contingut audiovisual informatiu en format audiovisual.
-
02. Stories
Tots som potencials productors d'històries audiovisuals i gràcies a internet i a les xarxes socials, podem compartir-les amb el món. Quina història us animeu a explicar?
-
03. Anunciem valors
Fem un anunci! Però no un anunci qualsevol, fem-ne un lliure d'estereotips i que transmeti idees i valors que creiem importants fer visibles.
-
04. Dins i fora de la xarxa
Reflexionem sobre recomanacions al voltant de l'ús d'internet i fem el nostre propi decàleg audiovisual.
-
05. Dins i fora de la xarxa (primària)
Reflexionem sobre recomanacions al voltant de l'ús d'internet i fem el nostre propi decàleg audiovisual.
Últimes noticies


És digital, però no deixa de ser violència

De què ens informen?

Corresponsabilitzar les tecnoempreses en la protecció de la infància

Saturació informativa, desconfiança i xarxes socials

News avoidance: quan preferim ignorar la realitat
El butlletí de l'eduCAC

Coneixes el butlletí de l'eduCAC?
L'enviem mensualment a la teva bústia, amb informació de les novetats del programa d'educació en comunicació del Consell de l'Audiovisual de Catalunya i propostes que segur que et resultaran interessants.
En aquesta secció del web de l'eduCAC et pots subscriure i també consultar els darrers butlletins.
Subscriu-t'hi per no perdre-te'n cap!