IV Premis el CAC a l'escola

Categoria A. Alumnat i Centres Educatius
Educació infantil i primària cicle inicial
Primer premi
Autor/s: CEIP Canovelles (Canovelles)
Títol: Fem les paus
Resum:

S'ensenya a l'alumnat a aprendre a veure els anuncis de la televisió amb esperit crític i a descobrir les possibilitats de manipulació i de transformació que tenen les imatges dels anuncis publicitaris.

  Treball presentat

  Vídeo premiat

Segon premi
Autor/s: Escola Ramon Llull (Barcelona)
Títol: La revista sobre el món de la publicitat
Resum:

Presenta un treball que fa reflexionar als alumnes sobre la publicitat. Acosta els nens i nenes aquest món per tal que analitzin la gran quantitat d'informació que reben i sàpiguen utilitzar-la correctament.

 Treball presentat

 La revista sobre el món de la publicitat

Autor/s: CEIP Puig d'Arques (Cassà de la Selva)
Títol: Treballem l'animació a primer de cicle infantil
Resum: Els alumnes estudien l'animació des de diferents perspectives per tal de saber extreure'n el màxim d'informació d'una animació mitjançant una anàlisi crítica. També treballen la percepció de moviment mitjançant la seqüenciació d'imatges.
 

 Treball presentat

 Llibretes animades

Tercer premi: Desert

Educació primària cicle mitjà i cicle superior
Primer premi
Autor/s: CEIP Can Parera (Montornès del Vallès)
Títol: Ens podem creure tot el que escoltem?
Resum: Treball dirigit a què els alumnes prenguin consciència que el que escolten en una entrevista radiofònica res no els assegura que no hagi estat manipulat i, en conseqüència, potser que no sigui cert.
 

 Treball presentat

 Entrevista original

 Entrevista manipulada

Segon premi
Autor/s: CEIP Angeleta Ferrer (Mataró)
Títol: Molinet de colors - La ràdio a l'escola
Resum:

Treball dirigit a conèixer i valorar el mitjà de la ràdio a través de la realització de dos programesque es van emetre per Mataró Ràdio; en el procés hi participa tota l'escola.

 Treball presentat

 Falca de promoció del programa

Autor/s: CEIP Bordils (Bordils)
Títol: Teletercero
Resum:

Treball dirigit a la producció d'un informatiu. Els alumnes aprenen a tenir esperit crític en l'elecció de notícies seguint els criteris informatius de les televisions; també treballen la part tècnica de gravació i edició.

 Treball presentat

 Vídeo premiat

Tercer premi
Autor/s: CEIP d'Alfés (Alfés)
Títol: La màgia de la imatge
Resum:

Treball que experimenta com la imatge ens pot fer veure el que no és, i desvetllar en els nens i nenes el sentit crític del que veuen a la televisió mitjançant la creació de petits curts que inclouen trucs elementals de la imatge.

 Treball presentat

 Vídeo 1

 Vídeo 2

 Vídeo 3


Educació secundària obligatòria - primer cicle
 
Primer premi: Desert
Segon premi: Desert
Tercer premi: Desert

Educació secundària obligatòria - segon cicle
Primer premi
Autor/s: IES Collserola (Barcelona)
Títol: Llegir i escriure paraules - Llegir i escriure imatges
Resum:

Presenta un treball d'adaptació a les aules dels materials del CAC Com veure la tv? per tal d'introduir en el centre l'educació en comunicació audiovisual. Es donen eines als alumnes per convertir-se en consumidors responsables de la televisió amb esperit crític.

 Treball presentat

Segon premi: Desert
Tercer premi: Desert

Educació secundària postobligatòria
Primer premi
Autor/s: IES Pius Font i Quer (Manresa)
Títol: El valor de 30 segons. Anàlisi i creació d'un anunci publicitari.
Resum:

Treball d'aproximació a la publicitat per tal de conèixer els seus mecanismes de funcionament: el desenvolupament d'una campanya publicitària, els elements del llenguatge audiovisual que cal tenir compte, la metodologia de treball, etc.

 Treball presentat

Segon premi
Autor/s: IES Guissona (Guissona)
Títol: Anàlisi de les converses en programes televisius
Resum:

Treball de recerca que analitza les converses de diferents programes televisius. L'anàlisi el fa a través de la comprovació de programes que no respecten les normes de la conversa aplicades a la televisió.

 Treball presentat

Tercer premi
Autor/s: Nuestra Señora del Rosario (Barcelona)
Títol: Panem et circenses
Resum:

Aproximació al fenomen de la telerealitat, amb l'objectiu de contribuir a l'anàlisi crítica dels mitjans de comunicació i de suggerir propostes didàctiques per analitzar i treballar els continguts televisius.

 Treball presentat

 Vídeo premiat

Categoria B. Professorat
Professorat
Primer premi
Autor/s: Ramon Breu Pañella
Títol: Elements per estudiar la telerealitat a secundària
Resum:

L'objectiu del treball és oferir una aproximació al fenòmen de la telerealitat, contribuir a l'anàlisi crítica dels mitjans feta des de l'educació obligatòria i suggerir propostes didàctiquesper treballar els continguts televisius.

 Treball presentat

Segon premi
Autor/s: Montserrat López Solé
Títol: L'aprenentatge significatiu mediatizat pel docent i les TIC a partir d'un problema significatiu dels alumnes d'educació infantil
Resum:

El treball entén l'aprenentatge significatiu com quelcom essencial en la tasca pedagògica, com a manera de transmetre a l'alumnat la necessitat de comprendre i utilitzar-ho com un avantatge.

 Treball presentat