X Premis el CAC a l'escola

Categoria A. Alumnat i Centres Educatius
    Educació infantil segon cicle i primària cicle inicial
Primer premi
Autor/s: Escola Sant Josep Oriol (Barcelona)
Títol: Un lipdub des de l'etapa d'infantil
Resum:

Enregistrament d'un lipdub que es prepara des de les classes de P3, P4 i P5 i el seu professorat, i on participa tot el centre. El tema principal del projecte és la pau i els valors que se li associen. Un projecte transversal on s'integren múltiples llenguatges (corporal, verbal, gràfic, musical, audiovisual i plàstic).

 Treball presentat 

 Vídeo

Segon premi
Autor/s: Escola Circell (Moja - Olèrdola)
Títol: Màgia Circell
Resum:

Experiència realitzada dins el taller d'imatge i so de cicle inicial que consisteix a fer petits trucs de màgia a partir de tècniques audiovisuals. Es tracta d'una iniciació en el llenguatge audiovisual en què s'ha introduït l'alumnat en els conceptes bàsics de planificació i producció. 

 Treball presentat 

 Vídeo


    Educació primària cicle mitjà i cicle superior
Primer premi
Autor/s: Escola d'Alfés (Alfés)
Títol: Els contes oblidats
Resum:

Treball multidisciplinari sobre la lectura en què es fa un ús creatiu del llenguatge i s'integren diversos formats i gèneres. A partir d'una història-guió (basada en personatges de conte) es treballa tant la guionització com l'ambientació escènica, gràfica i musical. 

 Treball presentat 

 Vídeo

Segon premi
Autor/s: Escola Collaso i Gil (Barcelona)
Títol: Tintín al Raval
Resum:

Projecte que treballa el còmic com a via d'accés al llenguatge audiovisual i que se centra en els protagonistes del còmic de Tintín, amb el Raval com a escenari. El treball permet la integració de l'alumnat en els processos d'aprenentatge i connecta el món de la imaginació amb un entorn de proximitat, el barri. 

 Treball presentat 

 Vídeo


    Educació secundària obligatòria
Primer premi
Autor/s: Institut Antoni de Martí i Franquès (Tarragona)
Títol: Transferència de llenguatges. Un tomb pel graffiti, el còmic, els micro-relats i la videocreació
Resum:

Experiència interdisciplinària en què, a partir del grafit, l'alumnat treballa la transferència de llenguatges i les seves especificitats. El projecte educatiu engloba el grafit, el còmic, la creació de textos i la videocreació.

 Treball presentat 

 Web

Segon premi
Autor/s: Institut El Cairat (Esparreguera)
Títol: Ràdio EsCairats: sis anys al servei de la comunitat educatiu de l'INS El Cairat
Resum:

Programa de ràdio setmanal d'una hora de durada amb una trajectòria de sis anys i que compta amb la participació activa de l'alumnat en la seva elaboració. El projecte incorpora diversos formats, com ara les lectures dramatitzades o les entrevistes.

 Treball presentat 

 Web


    Educació secundària postobligatòria
Primer premi
Autor/s: Judit Mompín, Gil Pratsobrerroca, Ariadna Rovira i Ferran Vilà (Col·legi Sant Miquel dels Sants, Vic)
Títol: Trastorns alimentaris: quant pesa la teva llibertat?
Resum:

Desenvolupament per part de l'alumnat d'una campanya de publicitat preventiva sobre els trastorns alimentaris. El projecte ha permès a l'alumnat a aprendre a utilitzar les tecnologies de la informació i la comunicació per dissenyar l'storyboard y enregistrar i editar l'espot.

 Treball presentat 

Segon premi
Autor/s: Carles Dorado Andreu (Institut Jaume Mimó-Cerdanyola del Vallès)
Títol: El videoclip musical com a format promocional de comunicació audiovisual: les noves possibilitats de difusió per la xarxa
Resum:

Treball de recerca sobre el videoclip que consta d'una part teòrica i una part pràctica que consisteix en el muntatge i la producció d'un videoclip musical de qualitat. S'utilitza com a plataforma de difusió promocional i s'analitza l'impacte posterior mitjançant les xarxes socials.

 Treball presentat 

 Vídeo

   Categoria B. Professorat
    Professorat
Primer premi
Autor/s: Lluïsa Vigas, Maria Josep Gámez i Maribel García (Escola Giroi - La Garriga)
Títol: Crispetes. Un projecte d'educació audiovisual i integració comunitària
Resum:

Iniciativa trasversal i cooperativa en què participa l'alumnat, el professorat, les famílies i el teixit associatiu del municipi i que consisteix en el disseny, la producció i la difusió d'un film que integra quatre curtmetratges.

 Treball presentat 

 Web

Segon premi
Autor/s: Cèlia Pasadas i Marta Calm (Institut La Garrotxa - Olot)
Títol: Ull, canvi i acció. Txaló-Txaló: gravant amb els cinc sentits
Resum:

Projecte educatiu i vital amb una trajectòria de sis anys en què es treballa el fet migratori i la interculturalitat mitjançant el llenguatge audiovisual. El producte final és un reportatge que narra el retorn d'un alumne al seu país d'origen, l'Índia, acompanyat dels seus companys de classe.

 Treball presentat 

 Vídeo