XIII Premis el CAC a l'escola

Categoria A. Alumnat i Centres Educatius
    Educació infantil segon cicle i educació primària cicle inicial
 
Primer premi
Autor/s: Escola l'Estació (Sant Feliu de Guíxols) - Curs: 2n A
Títol: Fem un mapping!
Resum:

Aquest treball utilitza els dispositius mòbils per conèixer els diferents codis del llenguatge audiovisual i crear mappings seguint un criteri estètic i musical. El jurat valora el treball col·laboratiu de nens i nenes, l'assimilació de les tècniques i la bona integració dels diversos elements tecnològics. 

  Treball

  Audiovisual

Segon premi
Autor/s: Escola de Bordils (Bordils). Curs: P5
Títol: Sèquia seca
Resum:

Reportatge fotogràfic realitzat a partir d'una sortida per conèixer l'entorn de l'escola; el treball lliga la fotografia amb l'expressió poètica de forma creativa, tot treballant el llenguatge escrit buscant les paraules clau que acompanyaran les imatges, el llenguatge oral amb l'enregistrament de veus i el muntatge fotogràfic sobre la sèquia del poble. El jurat valora la seva creativitat i la participació activa dels nens i nenes. 

  Treball

  Audiovisual


    Educació primària cicle mitjà i cicle superior
 
Primer premi
Autor/s: Escola Mansuet (Collbató). Curs: 6è
Títol: Looking for equality 
Resum:

Projecte de realització d'un curtmetratge tot treballant la tècnica del mapping. El jurat destaca la seva interdisciplinarietat, la implicació de tot l'alumnat i el treball competencial tot integrant el discurs audiovisual. En el curtmetratge s'incideix en el valor i la importància de la igualtat. 

  Treball

  Audiovisual

Segon premi
Autor/s: Escola la Bòbila (Les Presses) - Cursos: 5è A i B
Títol: Taller de ràdio a cicle superior 
Resum:

Experiència radiofònica d'un centre de nova creació d'un municipi petit que té per objectiu fonamental la millora de la competència lingüística i comunicativa, però també ser un element integrador de l'escola amb el municipi. El jurat valora la riquesa temàtica, la qualitat en el llenguatge i l'amplitud de gèneres comunicatius treballats. 

Treball

 Audiovisual


    Educació secundària obligatòria
 
Primer premi
Autor/s: Institut Francisco de Goya (Barcelona) - Curs: 4t d'ESO
Títol: Reacciona, "Implica't"
Resum:

Projecte desenvolupat en col·laboració amb la Fundació ADSIS, amb l'objectiu de sensibilitzar als alumnes participants dels problemes socials que ens envolten així com també fer-ne difusió i treballar la solidaritat i la cultura de la pau. El jurat en destaca la capacitat de síntesi, el discurs per la sensibilització i la qualitat de la realització. 

 

Treball

 Audiovisual

 

Segon premi
Autor/s: Institut Roseta Mauri (Reus) - Curs: 4t d'ESO - taller d'audiovisuals
Títol: Reus, imatge i veu
Resum:

Projecte desenvolupat des del taller d'audiovisuals on es treballa en dues peces audiovisuals d'investigació. Els alumnes treballen els diferents formats d'enregistrament, de so i d'imatge amb l'objectiu de potenciar el tractament de dades, la informació i la competència digital. El jurat destaca la recerca exhaustiva i acurada dels documentals. 

  Treball

  Audiovisual 


    Educació secundària postobligatòria
 
Primer premi
Autor/s: Institut Baix Penedès (El Vendrell) - 2n de Batxillerat
Títol: Cthulhu
Resum:

Curtmetratge elaborat a partir d'un relat de Howard Philips Lovecraft, El Ceremonial. El jurat valora molt positivament el treball dut a terme per l'alumnat durant totes les fases del procés, el seu resultat final, de gran qualitat, i la seva dimensió interdisciplinària. 

  Treball

 Audiovisual

Segon premi
Autor/s: Institut Antoni de Martí i Franquès (Tarragona) - Curs: 1r de batxillerat
Títol: Treballant la seqüència fotogràfica en vídeo
Resum:

Projecte desenvolupat en el marc de l’assignatura de Cultura Audiovisual i que treballa la narrativa audiovisual a través de la composició, els recursos sonors i el muntatge, amb la fotografia com a mitjà d'expressió. El jurat destaca el treball com a gran exercici narratiu. 

  Treball

  Audiovisual

Menció
Autor/s: Institut Premià de Mar
Títol: La generositat guanya l'avarícia
Resum:

Activitat desenvolupada per alumnes de formació professional bàsica d’electricitat i electrònica treballat des del mòdul de comunicació i societat. Obté un reconeixement del jurat pel valor afegit que representa que un projecte de formació professional bàsica d’electricitat i electrònica hagi engrescat l’alumnat en una iniciativa audiovisual amb l’objectiu de fomentar el treball en equip i desenvolupar les habilitats comunicatives dels estudiants.

  Treball

  Audiovisual


   Categoria A. Treballs de recerca
 
Primer premi
Autor/s: Daniel López Margarit - Escola Pia (Terrassa) 
Títol: El món de The Simpsons. Springfield com a microcosmos: més enllà de la ficció 
Resum:

Treball de recerca que contextualitza el món de l'animació de la sèrie estudiada en la realitat sociològica dels Estats Units, tot fent una connexió entre els problemes socials i el seu reflex en el món dels personatges. El jurat destaca l'excel·lent feina d'investigació duta a terme i el domini sistemàtic de les tècniques d'anàlisi de continguts. 

  Treball

Segon premi
Autor/s: Oriol de Dios Miranda - Institut Montserrat Roig (Terrassa)
Títol: Creació d'una animació 
Resum:

Curtmetratge realitzat en stopmotion, "La teoria de l'Uri", un guió adaptat d'un llibre propi amb una crítica humorística sobre la família, l'emancipació dels joves i l'escola. El jurat valora la magnitud, l'originalitat, la creativitat i l'exhaustivitat del treball, així com la combinació de les diferents tècniques d'animació. 

  Treball

  Audiovisual


   Categoria B. Professorat
                                      
Primer premi
Autor/s: Mario Durán Rosas i Sonia Martínez Megía - Institut Maria Aurèlia Capmany (Cornellà de Llobregat)
Títol: Martín&Zakia. Una tragèdia d'amor i odi 
Resum:

Projecte audiovisual desenvolupat de forma col·laborativa amb l'alumnat de cursos des de 3r d'ESO fins a 2n de batxillerat. Es tracta d'una adaptació actualitzada de Romeu i Julieta situat al barri de Sant Idelfons. El jurat destaca la implicació de l'alumnat en tot el procés i l'adaptació de la història a la diversitat, les temàtiques i les característiques socials de l'entorn. 

  Treball

 Audiovisual

Segon premi
Autor/s: Magdalena Murillo Clavé - Institut Obert de Catalunya (Barcelona)
Títol: Cultura Visual-Cultura Audiovisual: Realitat augmentada i videopresentacions i portafolis augmentats amb estudiants de l'Institut Obert de Catalunya
Resum:

Projecte pedagògic ben estructurat amb un gran domini tecnològic i expressiu dels mitjans audiovisuals. El jurat destaca la capacitat del professorat de motivar i d'involucrar en la iniciativa una comunitat escolar que treballa de forma no presencial. 

 Treball presentat

 Audiovisual

Menció
Autor/s: Centre Educatiu de Justícia El Segre
Títol: En català...sí! en català
Resum:

Videoclip de rap creat amb la tècnica d’stop motion. Projecte creat per aportar experiències positives i fomentar el treball cooperatiu i establir lligams amb la societat. Obté un reconeixement del jurat per la tasca educativa del projecte i destaca la implicació dels joves del centre en una iniciativa conjunta, interdisciplinària i cooperativa que desenvolupi valors positius i que fomenti la seva participació en experiències audiovisuals.

 Treball presentat

 Audiovisual


   Categoria B. Professorat Educació Especial
                                      
Primer premi
Autor/s: Lluís Booth Olesti - Escola d'Educació Especial La Muntanyeta (Tarragona)
Títol: Mueve el esqueleto
Resum:

Experiència audiovisual consistent en la gravació d'un videoclip d'una cançó; el jurat valora la complicitat aconseguida per la participació de l'alumnat en una experiència creativa que incentiva l'autoestima i l'espontaneïtat dels alumnes. El treball esdevé una proposta normalitzadora que explora a fons les possibilitats del llenguatge rítmic, de la música, de la càmera i del moviment. 

  Treball

  Audiovisual

Segon premi
Autor/s: Natàlia Santamaria Sosa - Centre d'educació especial Palau (Girona)
Títol: Booktrailer del llibre "El món sobre rodes" 
Resum:

Experiència de gravació d'un booktrailer utilitzant la tècnica del Chroma key, treballada amb un grup de sis alumnes d'entre 12 i 15 anys. Setmanalment llegeixen un capítol del llibre i busquen imatges per internet dels llocs que visita l'autor. El jurat valora l'aportació multidisciplinària dels professionals que hi treballen així com la normalització i la integració de l'alumnat. 

  Treball

  Audiovisual