XIV Premis el CAC a l'escola
Categoria A. Alumnat i centres educatius
Educació infantil segon cicle i educació primària cicle inicial
Autor/s: | Escola Angeleta Ferrer (Mataró) - Curs: P4 Els conills |
Títol: | Què hi veus? Fixa-t'hi bé |
Resum: | Projecte desenvolupat en el marc d'un pla d'acció tutorial i d'un projecte d'alfabetització de la imatge que treballa l'anàlisi de les emocions a partir de les fotografies i de l'ús de la càmera fotogràfica. Els alumnes analitzen i experimenten la manipulació d'imatges i s'inicien en la gravació. |
Treball | |
Audiovisual |
Autor/s: | Escola Turó del Cargol (Barcelona). Curs: 2n |
Títol: | Aprenem amb les tauletes digitals |
Resum: | Aquest projecte té per objectiu la incorporació de les tauletes a l'aula per tal d'afavorir els processos d'aprenentatge en totes les seves vessants. Les tauletes digitals es fan servir per crear coneixements, comunicar què fan i què aprenen, crear històries, fer fotografies, enregistrar vídeos i àudios, etc. |
Treball | |
Audiovisual |
Educació primària cicle mitjà i cicle superior
Autor/s: | Escola Vedruna Manlleu (Manlleu). Curs: 4t A, B i C |
Títol: | De la imatge fixa al moviment |
Resum: | Projecte transversal que utilitza la fotografia com a mètode d'expressió artística i plàstica per mitjà de l'ús de la càmera fosca, del revelat de negatius, de les joguines òptiques o d'un taller de pixelació desenvolupat en el marc del Festival de Curtmetratges de Manlleu. |
Treball | |
Audiovisual |
Autor/s: | Escola Sant Josep Oriol (Barcelona). Cursos: 6è |
Títol: | Això no és un tutorial |
Resum: | L'escola presenta un tutorial de cinema i de llenguatge cinematogràfic elaborat amb la voluntat d'ensenyar alguns termes de la gramàtica audiovisual i algunes parts de la realització de una pel·lícula, com la feina dels actors i dels guionistes. |
Treball | |
Audiovisual |
Educació secundària obligatòria i cicle de formació professional bàsica
Autor/s: | Col·legi Sant Miquel dels Sants (Vic). Curs: 4t d'ESO |
Títol: | The note |
Resum: | Emmarcat en l'assignatura de llengua i literatura catalanes, els alumnes treballen sobre l'autora vigatana Mª Àngels Anglada i la seva novel·la El violí d'Auswichz, amb l'objectiu de crear nous continguts a partir de l'obra. Els alumnes s'agrupen en funció de les seves afinitats i desenvolupen nous formats sobre l'obra. The note és el videoclip creat per un dels grups. |
Treball | |
Audiovisual |
Autor/s: | Institut la Garrotxa (Olot). Curs: 4t d'ESO |
Títol: | Fugir |
Resum: | Projecte realitzat des de l'Àrea de Visual i Plàstica i Música pel concert de Nadal, que es prepara al voltant d'un tema escollit pels alumnes, amb diverses cançons i un muntatge audiovisual. La temàtica és l'assetjament escolar i explica la història de tres personatges que els hi canvia la vida a partir d'un accident que pateixen. |
Treball | |
Audiovisual |
Educació secundària postobligatòria (batxillerat i cicles formatius de grau mitjà i superior)
Autor/s: | Institut Antoni de Martí i Franquès (Tarragona). Curs: 1r de batxillerat |
Títol: | Treballant el reportatge fotogràfic en vídeo |
Resum: | Projecte de l'assignatura de cultura audiovisual per treballar la fotografia en relació amb el documental i el reportatge fotogràfic. Treballen qüestions relacionades amb el tipus de pla, els angles de visió, la il·luminació, la velocitat d'obturació, l'obertura del diafragma, etc. També analitzen la fotografia de Sebastiao Salgado i el documental La sal de la tierra. |
Treball | |
Audiovisual |
Autor/s: | Institut Vallès (Sabadell). Curs: 2n de batxillerat |
Títol: | Segueix el cicle, recicla |
Resum: | Treball desenvolupat en el context de cultura audiovisual, els alumnes realitzen una campanya publicitària de conscienciació, fent una feina prèvia per aprendre sobre la producció d'imatges i els llenguatges audiovisuals. La campanya inclou 3 espots publicitaris, 3 anuncis gràfics i una falca radiofònica. |
Treball | |
Audiovisual |
Treballs de recerca de batxillerat
Autor/s: | Guifré Serrano Garcia. Escola Pia (Sabadell). Curs: 2n de batxillerat |
Títol: | Far Vus (Per què?) Viatge a les tenebres de la Xoà |
Resum: | Treball de recerca que contextualitza la Xoà, buscant informació a través de webs institucionals, publicacions i entrevistes a experts i supervivents. Explica en primera persona com es va plantejar el documental i aprofundeix en el moment històric de la persecució dels jueus per aprendre sobre el racisme, la xenofòbia i l'homofòbia. |
Treball |
Autor/s: | Carles Farràs Martínez. Escola Súnion (Barcelona). Curs: 2n de batxillerat |
Títol: | Un passeig pels oficis: un projecte audiovisual amb vocació de servei |
Resum: | Treball de recerca on l'alumne es proposa crear un producte audiovisual que doni a conèixer als joves les oportunitats que ofereixen els cicles formatius. Presenta un documental sobre els oficis a la indústria tèxtil. |
Treball |
Autor/s: | Inés Marín Rovira - Santa Teresa Ganduxer (Barcelona). |
Títol: | Barcelona a través del objetivo |
Resum: | Treball fotogràfic que fa un recorregut històric per l'urbanisme i els esdeveniments de Barcelona des del naixement de la fotografia. Estudia tres fotògrafs i les qüestions tècniques que més es destaquen. |
Treball | |
Audiovisual |
Autor/s: | Guillem Colet i Miquel Petit - Jesuïtes Sagrat Cor de Jesús (Barcelona) |
Títol: | La realitat dels negocis ètics. La responsabilitat social corporativa, on és i cap on va |
Resum: | Reportatge sobre la RSC, amb diverses entrevistes a professionals que expliquen què fan les empreses amb RSC. |
Treball | |
Audiovisual |
Categoria B. Professorat de centres educatius
Autor/s: | Francesc Casabella Planas - Institut Consell de Cent (Barcelona) |
Títol: | Cultura audiovisual - Batxillerat artístic |
Resum: | Conjunt d'experiències artístiques i educatives en comunicació audiovisual adreçades als alumnes de batxillerat. Es presenta un bloc amb informació teòrica i pràctica d'alt nivell estètic i filosòfic, amb diversos apartats, fotografia, vídeo, explicacions teòriques, cartellera virtual, etc. |
Treball | |
Audiovisual |
Categoria B. Professorat de centres educatius d'educació especial |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
|