XIV Premis el CAC a l'escola

Icona escola Categoria A. Alumnat i centres educatius 

Educació infantil segon cicle i educació primària cicle inicial 

Primer premi

Autor/s: Escola Angeleta Ferrer (Mataró) - Curs: P4 Els conills
Títol: Què hi veus? Fixa-t'hi bé
Resum: Projecte desenvolupat en el marc d'un pla d'acció tutorial i d'un projecte d'alfabetització de la imatge que treballa l'anàlisi de les emocions a partir de les fotografies i de l'ús de la càmera fotogràfica. Els alumnes analitzen i experimenten la manipulació d'imatges i s'inicien en la gravació.
  Treball
  Audiovisual

Segon premi

Autor/s: Escola Turó del Cargol (Barcelona). Curs: 2n
Títol: Aprenem amb les tauletes digitals
Resum: Aquest projecte té per objectiu la incorporació de les tauletes a l'aula per tal d'afavorir els processos d'aprenentatge en totes les seves vessants. Les tauletes digitals es fan servir per crear coneixements, comunicar què fan i què aprenen, crear històries, fer fotografies, enregistrar vídeos i àudios, etc.
  Treball
  Audiovisual

Educació primària cicle mitjà i cicle superior 

Primer premi

Autor/s: Escola Vedruna Manlleu (Manlleu). Curs: 4t A, B i C
Títol: De la imatge fixa al moviment
Resum: Projecte transversal que utilitza la fotografia com a mètode d'expressió artística i plàstica per mitjà de l'ús de la càmera fosca, del revelat de negatius, de les joguines òptiques o d'un taller de pixelació desenvolupat en el marc del Festival de Curtmetratges de Manlleu.
  Treball
  Audiovisual

Segon premi

Autor/s: Escola Sant Josep Oriol (Barcelona). Cursos: 6è
Títol: Això no és un tutorial
Resum: L'escola presenta un tutorial de cinema i de llenguatge cinematogràfic elaborat amb la voluntat d'ensenyar alguns termes de la gramàtica audiovisual i algunes parts de la realització de una pel·lícula, com la feina dels actors i dels guionistes.
  Treball
  Audiovisual

Educació secundària obligatòria i cicle de formació professional bàsica

Primer premi

Autor/s: Col·legi Sant Miquel dels Sants (Vic). Curs: 4t d'ESO
Títol: The note
Resum: Emmarcat en l'assignatura de llengua i literatura catalanes, els alumnes treballen sobre l'autora vigatana Mª Àngels Anglada i la seva novel·la El violí d'Auswichz, amb l'objectiu de crear nous continguts a partir de l'obra. Els alumnes s'agrupen en funció de les seves afinitats i desenvolupen nous formats sobre l'obra. The note és el videoclip creat per un dels grups.
  Treball
  Audiovisual

Segon premi

Autor/s: Institut la Garrotxa (Olot). Curs: 4t d'ESO
Títol: Fugir
Resum: Projecte realitzat des de l'Àrea de Visual i Plàstica i Música pel concert de Nadal, que es prepara al voltant d'un tema escollit pels alumnes, amb diverses cançons i un muntatge audiovisual. La temàtica és l'assetjament escolar i explica la història de tres personatges que els hi canvia la vida a partir d'un accident que pateixen.
  Treball
  Audiovisual

Educació secundària postobligatòria (batxillerat i cicles formatius de grau mitjà i superior)

Primer premi

Autor/s: Institut Antoni de Martí i Franquès (Tarragona). Curs: 1r de batxillerat
Títol: Treballant el reportatge fotogràfic en vídeo
Resum: Projecte de l'assignatura de cultura audiovisual per treballar la fotografia en relació amb el documental i el reportatge fotogràfic. Treballen qüestions relacionades amb el tipus de pla, els angles de visió, la il·luminació, la velocitat d'obturació, l'obertura del diafragma, etc. També analitzen la fotografia de Sebastiao Salgado i el documental La sal de la tierra.
  Treball
  Audiovisual

Segon premi

Autor/s: Institut Vallès (Sabadell). Curs: 2n de batxillerat
Títol: Segueix el cicle, recicla
Resum: Treball desenvolupat en el context de cultura audiovisual, els alumnes realitzen una campanya publicitària de conscienciació, fent una feina prèvia per aprendre sobre la producció d'imatges i els llenguatges audiovisuals. La campanya inclou 3 espots publicitaris, 3 anuncis gràfics i una falca radiofònica.
  Treball
  Audiovisual

Treballs de recerca de batxillerat

Primer premi

Autor/s: Guifré Serrano Garcia. Escola Pia (Sabadell). Curs: 2n de batxillerat
Títol: Far Vus (Per què?) Viatge a les tenebres de la Xoà
Resum: Treball de recerca que contextualitza la Xoà, buscant informació a través de webs institucionals, publicacions i entrevistes a experts i supervivents. Explica en primera persona com es va plantejar el documental i aprofundeix en el moment històric de la persecució dels jueus per aprendre sobre el racisme, la xenofòbia i l'homofòbia.
  Treball

Segon premi

Autor/s: Carles Farràs Martínez. Escola Súnion (Barcelona). Curs: 2n de batxillerat
Títol: Un passeig pels oficis: un projecte audiovisual amb vocació de servei 
Resum: Treball de recerca on l'alumne es proposa crear un producte audiovisual que doni a conèixer als joves les oportunitats que ofereixen els cicles formatius. Presenta un documental sobre els oficis a la indústria tèxtil.
  Treball

Menció

Autor/s: Inés Marín Rovira - Santa Teresa Ganduxer (Barcelona).
Títol: Barcelona a través del objetivo
Resum: Treball fotogràfic que fa un recorregut històric per l'urbanisme i els esdeveniments de Barcelona des del naixement de la fotografia. Estudia tres fotògrafs i les qüestions tècniques que més es destaquen.
  Treball
  Audiovisual

Menció

Autor/s: Guillem Colet i Miquel Petit - Jesuïtes Sagrat Cor de Jesús (Barcelona) 
Títol: La realitat dels negocis ètics. La responsabilitat social corporativa, on és i cap on va
Resum: Reportatge sobre la RSC, amb diverses entrevistes a professionals que expliquen què fan les empreses amb RSC.
  Treball
  Audiovisual

Icona professora

 Categoria B. Professorat de centres educatius 

Primer premi

 

Autor/s: Francesc Casabella Planas - Institut Consell de Cent (Barcelona)
Títol: Cultura audiovisual - Batxillerat artístic
Resum: Conjunt d'experiències artístiques i educatives en comunicació audiovisual adreçades als alumnes de batxillerat. Es presenta un bloc amb informació teòrica i pràctica d'alt nivell estètic i filosòfic, amb diversos apartats, fotografia, vídeo, explicacions teòriques, cartellera virtual, etc.
  Treball
  Audiovisual
Autor/s: Josep Maria Casals, Maria Pilar Cortés, Sandra Gòdia - CE El Segre (Lleida)
Títol: Espurnes pedagògiques. Espurnes de diversitat
Resum: Experiència audiovisual que té per objectiu la promoció de l'ús del català entre els joves de centres educatius de justícia. Els mitjans audiovisuals s'utilitzen per a crear productes audiovisuals atractius i motivar a l'alumnat, que esdevé booktubers i presenten, recomanen i comenten llibres en català.
  Treball
  Audiovisual

 

Icona professora

 Categoria B. Professorat de centres educatius d'educació especial 

                                      
Primer premi
Autor/s: Jordi Alberti Sanabria, Maria Clara Ferrer Palacios i Elisabeth Mauri Maldonado - Escola Àuria (Igualada)
Títol: Un Nadal d'emocions
Resum:

Experiència audiovisual per treballar les emocions que serveix, alhora, per presentar les pissarres digitals. En el context de les festes de nadal s'opta per fer un vídeo per treballar les emocions, la creació de la història, la identificació de les emocions amb colors, etc.  

  Treball

  Audiovisual

     
    Segon premi
    Autor/s: Lluís Booth Olesti - Escola d'Educació Especial La Muntanyeta (Tarragona)
    Títol: Love is the only way
    Resum:

    Experiència de gravació d'un booktrailer utilitzant la tècnica del Chroma key, treballada amb un grup de sis alumnes d'entre 12 i 15 anys. Setmanalment llegeixen un capítol del llibre i busquen imatges per internet dels llocs que visita l'autor. El jurat valora l'aportació multidisciplinària dels professionals que hi treballen així com la normalització i la integració de l'alumnat. 

      Treball

      Audiovisual

       

      Acte de lliurament dels XIV Premis el CAC a l'escola (Cosmocaixa, Barcelona, 29 de maig de 2017)