XIX Premis eduCAC

premis eduCAC

En la XIX edició dels Premis eduCAC del curs escolar 21/22 han participat una cinquantena de centres amb vora noranta projectes audiovisuals diversos: curtmetratges, documentals, sèries de ficció, adaptacions audiovisuals d'obres de teatre...

En aquesta pàgina pots consultar tots els treballs guanyadors. Gràcies a totes i tots per participar! 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by eduCAC (@programaeducac)

🏆 Relació de premiats de la XIX edició 🏆

Categoria A. Centres educatius. Segon cicle d’educació infantil i cicle inicial de primària

1r Premi: Escola Angeleta Ferrer (Mataró). Pinchi vs CovidCurs: 1r - els dofins. 

A partir dels dibuixos de l'alumnat es crea una pel·lícula divertida amb una construcció del guió, de la narrativa i dels personatges ben treballada. Projecte participatiu que potencia la imaginació, la creativitat i la introducció a l'animació.

Pinchi vs Covid

 

Vídeo resum

 

2n Premi: Escola Parc del Guinardó (Barcelona). La Puput i la Mallerenga. Cursos: 1r i 2n

Els infants d'una classe cíclica producte de la COVID investiguen i aprenen sobre els ocells i, fruit d'aquest aprenentatge, escriuen i il·lustren el conte de La Puput i la Mallerenga. Es treballa la creació d'un relat audiovisual partint de l'imaginari infantil. 

Vídeo resum

 

La Puput i la Mallerenga

Categoria A. Centres educatius. Cicles mitjà i superior de primària

1r Premi: Escola els Vinyals (Lliçà de Vall). Stranger class 11Curs: 5è i 6è.  

Producció de ficció de sis capítols d'una sèrie protagonitzada pels alumnes de 5è i 6è. El llenguatge audiovisual i el procés de producció es treballa amb imaginació, dedicació i enginy, aconseguint una narració fluida. Tota la producció completa disponible al web de l'escola.  

Vídeo resum

 

Episodi 1. Tot canvia

2n Premi: Escola Lluçanès (Prats de Lluçanès). Creació d'un documental animat. Curs: 5è A.  

Projecte multidisciplinar que té per objectiu conscienciar l'alumnat sobre les problemàtiques que pateixen els orangutans a la selva de Borneo. Es treballa el gènere documental, amb una proposta ben executada i amb un molt bon resultat pel que fa a l'audiovisual, original i entretingut. 

Vídeo resum

 

La meva història a la selva

Menció: Escola Sant Josep Oriol (Barcelona). Cinema escolar en temps de pandèmia. Vosaltres també sou nosaltres. Curs: 6è A.  

Els alumnes del Sant Josep Oriol volien fer una pel·lícula sobre la història de l'escola al llarg dels segles, però decideixen suspendre la filmació perquè no volen fer-la amb mascareta. I ho expliquen amb mascareta i grup bombolla. No hi ha més opció. 

Vídeo resum

 

Cinema escolar en temps de pandèmia

Categoria A. Centres educatius. Educació secundària obligatòria i FP bàsica

1r Premi: Institut Ègara (Terrassa). Escolta la teva intuïció. Curs: 4t ESO

Creació d'un curtmetratge a través del qual l'alumnat expressa el seu malestar per les violències del dia a dia, amb l'objectiu de crear consciència davant la normalització d'incidents violents que poden donar-se en l'espai escolar. 

Vídeo resum

 

Escolta la teva intuïció

2n premi (ex aequo): Institut ca n'Oriac (Sabadell). Tot és ahir. Curs: 4tESO | Bruixes. Curs: 3r ESO

Tot és ahir. Adaptació audiovisual d'una representació teatral que il·lustra la infància i la joventut de Joan Oliver a partir de l'obra autobiogràfica de l'autor. 

Bruixes. Curtmetratge que recupera una parat de la memòria de la ciutat sobre les bruixes, que estableix un paral·lelisme entre el tracte rebut per les bruixes a partir del segle XV i el racisme i la discriminació actuals. 

Vídeo resum

 

Tot és ahir

Vídeo resum

 

Bruixes

Menció especial: Escola Creixen (Terrassa). Igualtat de gènere a l'esport. Curs: 3er ESO A

Curtmetratge desenvolupat en la matèria optativa de cultura audiovisual. Es presenten situacions d'esport no reglat on no s'afavoreix la igualtat de gènere en la pràctica esportiva, i després es reflexiona sobre com capgirar rols i fer-ho diferent. 

Vídeo resum

 

Capgirem rols

Categoria A. Centres educatius. Batxillerat

TREBALL PREMIAT. Institut Antoni de Martí i Franquès (Tarragona). Videoart. Homenatge a Montserrat Abelló. Curs: 2n 

Exercici transversal de transferència de llenguatges que contempla la lectura de poemes de Montserrat Abelló i l'adaptació d'un ells al llenguatge audiovisual. L'alumnat experimenta amb la traducció audiovisual aplicant estratègies de retòrica de la imatge. 

En aquest enllaç es poden visualitzar tots els treballs desenvolupats per l'alumnat. 

Menció. Institut Euclides (Pineda de Mar). Repensant la mitja taronja i CinèfilsCurs: 2n 

Repensant la mitja taronja. Anàlisi i deconstrucció del llenguatge audiovisual de l'amor romàntic, i com presenta un model d'amor romàntic que reforça estereotips. Es reflexiona sobre alternatives que expliquen altres maneres o models de relació. 

Cinèfils. Projecte de col·laboració amb Ràdio Pineda que consisteix en la creació de continguts audiovisuals dissenyats en format càpsula i radiofònic. 

Cinèfils

 

Repensant la mitja taronja

Categoria A. Centres educatius. Cicles formatius de grau mitjà i superior

TREBALL PREMIAT. Agora Sant Cugat International School (Sant Cugat). Falda. Curs: GS realització

Realització d'un curtmetratge per part de l'alumnat de grau superior de realització i espectacles. 

Tràiler 

 

Falda 

Categoria A. Centres educatius. Treballs de ràdio

1r Premi. Escola Pompeu Fabra (Vilanova i la Geltrú). Ràdio Pompeu, la ràdio a  l'escola. Curs: tot el centre

Projecte radiofònic nou i amb vocació de continuïtat, engegat per a difondre l'activitat de l'escola. S'emmarca en el pla de comunicació digital i el projecte educatius de centre. Hi participa tot el centre i, amb un equipament bàsic, ofereix emissió en directe per FM, per internet i també programació a la carta.

Vídeo resum

 

Producció audiovisual

2n Premi: Institut escola 3 d'abril (Móra la Nova). Projecte Ràdio 3 Cursos: tot el centre

Projecte radiofònic de col·laboració amb l'emissora local, posat en marxa el curs 20/21. Hi participa tot el centre amb entrevistes, anuncis, cançons, notícies i programes de tota mena. Cicle superior de primària sistematitza totes les tasques radiofòniques. En el seu web podeu escoltar tota la programació

 

Vídeo resum 

 

Categoria A. Centres educatius. Treballs de centre

TREBALL PREMIAT: Institut escola Pepa Colomer (El Prat de Llobregat). Pepa Fest: Festival d'audiovisuals de gènere

El centre duu a terme uns laboratoris audiovisuals de gènere amb la finalitat de reflexionar sobre com el gènere afecta al dia a dia de les estudiants a través de la creació audiovisual. Participen les classes des de 3r de primària fins a 2n d'ESO. 

Vídeo resum 

 

Produccions audiovisuals 

Categoria A. Centres educatius. Centres d'educació especial

TREBALL PREMIAT: Escola especialitzada la Sagrera (Barcelona). La nota

Experiència desenvolupada en el marc del taller de mitjans audiovisuals i TAC. El curtmetratge vol fomentar actituds positives entre l'alumnat per acceptar i respectar qualsevol tipus de relació sentimental i viure-la amb plena llibertat.  Des de la simplicitat comunicativa, el curt capta l'atenció i genera intriga respecte de la resolució final. 

Vídeo resum

 

La nota

Categoria B. Treballs de recerca de l'alumnat de batxillerat. Treballs de recerca

1r Premi: Eva González Sancho. Institut Bernat el Ferrer (Molins de Rei). Què veig d'allò que escolto? La influència de la música a Studio Ghibli. Porco Rosso

Estudi de la música del compositor Joe Hishaisi en el marc de la filmografia del cineasta Hayao Mizayaki amb l'objectiu de validar el paper de la música com a element narratiu clau per transmetre emocions i valors.

 

Vídeo resum 

 

2n Premi: Cristina Mula Moreno. Institut Dolors Mallafrè i Ros (Vilanova i la Geltrú). Mamá, quiero ser animadora

El jurat valora la bona elecció del tema i com l'alumne detecta una necessitat i fa una recerca per cobrir-la. Se subratlla el treball de camp realitzat, el rigor i la bona redacció, així com l'estructura i l'organització de la recerca. L'autor deixa constància d'una realitat poc coneguda del seu entorn, com és la història dels vuit fars. 

Vídeo resum

 

Incertidumbre

Categoria B. Treballs de recerca de l'alumnat de batxillerat. Produccions audiovisuals

PREMI: Eloi Rodés Aznar. Institut del Teatre (Barcelona). L'intrús destructor

El jurat qualifica de formalment perfecte aquest curtmetratge de terror, que conté totes les convencions del gènere ben lligades i executades, realitzades a partir de l'anàlisi previ de curtmetratges del gènere. 

Tràiler

 

L'intrús destructor

MENCIÓ: Eudald Puig Casals. Institut Pere Barnils (Centelles). La vida cultural de Balenyà

Documental sobre la vida cultura de l'alumne, que construeix l'audiovisual des de l'estimació cap al seu poble. Es valora la gran tasca de documentació i producció i les habilitats comunicatives que demostra l'alumne. 

Tràiler

La vida cultural de Balenyà 1a part 

La vida cultural de Balenyà 2a part 

Categoria C. Professorat de centres educatius

1r Premi: Virgínia Sandoval Vives. Escola Parc del Guinardó (Barcelona). Les pors

A partir d'un centre d'interès manifestat pels alumnes, la mímica, s'inicia un projecte que comença amb l'apropament a aquesta forma d'actuació i expressió corporal, per a passar de forma natural al teatre amb públic, i després a la gravació d'una pel·lícula, amb el suport de les famílies.  

Vídeo resum

 

Les pors

 

 

 

2n Premi: Joan Riera. Daina Isard Cooperativa d'Ensenyament (Olesa de Montserrat). Projecte streaming: les emissions en directe 

Es parteix del canvi de paradigma del consum audiovisual per part dels joves, i es planteja fer una emissió en directe, per veure de forma pràctica l'estructura, els rols i les tasques dels tècnics que hi participen en un directe, així com els gèneres, els guions, i les tecnologies aplicades a l'streaming. 

 

Vídeo resum 

 

Parlen dels Premis eduCAC...

Ara Criatures (25/05/2022): Comunicació audiovisual de Premi

 

Vídeo resum dels XIX Premis eduCAC

Presentació per internet de sol·licituds de participació als XIX Premis eduCAC

cartell eduCAC

A més de les vies habituals per presentar la documentació per participar en els Premis eduCAC(*), també podeu fer-ho de forma telemàtica a través de la Petició genèrica del web de la Generalitat.

Podeu fer aquest tràmit tant si teniu signatura electrònica com si no. Únicament cal que indiqueu en el camp "Assumpte" del motiu de la petició: Petició adreçada al Consell de l'Audiovisual de Catalunya

En els camps "Exposo" i "Sol·licito" indiqueu que voleu participar en els XVIII Premis el CAC a l'escola, i adjunteu com a document annex la sol·licitud de participació que us facilitem en aquesta mateixa pàgina en funció de la categoria escollida, A, B o C. 

En cas de dubte, escriviu-nos! Ens trobareu a les xarxes socials i a educac@gencat.cat

 

(*) Presencialment a la seu del Consell de l'Audiovisual de Catalunya (consulteu aquí adreça i horari); a través de les diverses oficines de registre pròpies i les concertades de la Generalitat de Catalunya (consulteu aquí la que us queda més a prop i el seu horari), o a través de Correos (consulteu aquí la que us queda més a prop i el seu horari. Requereix enviament certificat). 

AVÍS!!!

Si presenteu el treball a través de la Petició genèrica del web de la Generalitat, us recomanem fer-ho des de l'opció "Presentar sense (o amb) signatura electrònica (formulari en HTML)". L'opció "formulari en PDF" de vegades dóna un error de descàrrega. Des del formulari HTML no tindreu problema en adjuntar la sol·licitud de participació als Premis. 

Per a qualsevol dubte, contacteu-nos a educac@gencat.cat o dligero.cac@gencat.cat 

El termini de presentació de treballs ha finalitzat el 14 de març de 2022

Premis eduCAC: preguntes freqüents

FAQ1FAQ2