Materials del CAC sobre desinformació i fake news

En aquesta secció recollim les actuacions del CAC en matèria de desinformació i fake news

Trobareu dues sessions del Fòrum de la comunicació i dues campanyes adreçades a la ciutadania. També us relacionem a continuació els informes elaborats internament pels serveis tècnics del CAC sobre la presència i circulació de notícies falses a internet. 

A més, el Butlletí d'informació sobre l'audiovisual a Catalunya (BIAC), elaborat per l'Àrea d'Estudis, Recerca i Innovació del CAC hi ha dedicat diverses seccions de L'apunt:

  • BIAC 10 | Comissió europea, fake news i desinformació en línia. 
  • BIAC 13 | Verificadors de notícies o fact checkers 
  • BIAC 16 | UE: desinformació i COVID-19

Material audiovisual sobre desinformació i fake news

El Consell de l'Audiovisual de Catalunya ha dedicat dues sessions del Fòrum de la Comunicació a la desinformació i les notícies falses, una a l'abril de 2021 amb el catedràtic de Filosofia Política Daniel Innerarity, investigador Ikerbasque a la Universitat del País Basc i professor convidat a l'Institut Europeu de Florència, i una altra el març del 2018 amb els periodistes Toni Cruanyes, Agnès Marquès i Marta Sugrañes. 

 

  • Daniel Innerarity

    Com sobreviure a la desinformació

    43a sessió del Fòrum de la Comunicació (abril de 2021). Daniel Innerarity explica com la desintermediació provocada per internet ha generat el problema de gestionar l'excés d'informació. 

  • Cruanyes, Loppacher, Marguès i Sugrañes asseguts a la cadira

    La informació en l'era de les fake news

    36a sessió del Fòrum de la Comunicació (març de 2018). Toni Cruanyes, Agnès Marquès i Marta Sugrañes analitzen com lluitar contra les fake news i com millorar la qualitat de la informació. 

Fake news i COVID-19

Si vols trobar més informació sobre fake news i COVID, la trobaràs en la secció eduCAC i COVID, a l'apartat Famílies de l'eduCAC.